هوش مصنوعی ایران
هوش مصنوعی ایران
 
 

امروز به مطلب جالبی از John Loadsman در مورد سرقت ادبی برخوردم که ترجمه اونو براتون می گذارم.

 این مطلب در مورد Patch Writing است که یکی از روش های مورد استفاده افرادی است که بومی زبان انگلیسی نیستند و به نوعی سرقت ادبی محسوب می شود:

نویسندگانی که می خواهند نوشته های علمی خود را به یک زبان غیر بومی آماده کنند، معمولاً از روش "نوشتن وصله ای" یا "Patch Writing" استفاده می کنند. این روش شامل استفاده از لغات و جملات گرفته شده از کار دیگران به همراه جملات و داده های نویسنده است. این نوع سرقت یکی از متداول ترین شیوه ها است و بار کاری زیادی را برای ویرایشگران مجلات به همراه دارد. پیشنهادی که در این مقاله ارائه شده است این است که برای جلوگیری از شرمندگی و یا حتی متهم شدن به سرقت ادبی بهتر است نویسندگان به زبان بومی خود مقاله را بنویسند و از یک مترجم حرفه ای برای ترجمه متن استفاده کنند. برای اطمینان خاطر بیشتر هم نویسنده می تواند متن ترجمه شده را بوسیله ابزارهای "online plagiarism detection tools" مورد بررسی قرار دهد.

البته در جایی دیگر هم خواندم که تشخیص این نوع سرقت معمولا دشوار نیست. چرا که ویرایشگران مجلات حرفه ای براحتی می توانند تغییرات فاحش سبک نگارش را در طول مقاله تشخیص دهند و این تغییر ناشی از همین نوشن وصله ای است.

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

برخی از پژوهشگران سابقه مدیریت را به آغاز پیدایش انسان نسبت می دهند و بر این باور هستند که هنر مدیریت با شکل گیری نهاد خانواده مطرح شده است. برخی نیز سابقه آن را تا دوران ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح دنبال کرده اند یعنی هنگامی که سومریهای باستان به ثبت و ضبط و مکتوب کردن سوابق فعالیتهای اداری تجاری خود پرداختند. برخی دیگر از زمینه های تاریخی مدیریت را می توان با بررسی مواردی چون نقش مدیریت در بنای اهرام ثلاثه مصر - شیوه کنترل ارتباطات در امپراطوری روم و چهارچوب قانونی تجارت در و نیز قرن چهاردهم پی گرفت. ناگفته نماند که ایرانیان و چینیها - آلمانیها و برخی دیگر از اقوام گذشته نیز بینشها و نگرشهای قابل تاملی در این زمینه داشتند ولی تحول عمده در مدیریت در جریان انقلاب صنعتی به وقوع پیوست. جهان در قرن هفدهم میلادی یعنی دوران خیزشهای اجتماعی امریکا (زمانی که سیزده مستعمره انگلستان از ان جدا شده و ایالات متحده را تشکیل دادند) تحولات مهمی را سپری کرد. در این دوران بود که رشد سریع جمعیت هجمه عظیمی برای برپایی بازارهای مکاره و عرضه کالاهای مصرفی ایجاد کرد. در همین دوران بود که با تسری روش تولید انبوه ادام اسمیت (مبنی بر تخصص گرایی در کارخانه سنجاق سازی) تحول عظیمی در بخش صنایع به وقوع پیوست. در این مجال، گذری کوتاه خواهیم داشت بر شکل گیری و تکامل مدیریت در بستر تاریخ و سپس به طور گسترده تر به مدیریت در قرن اخیر می پردازیم.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

رايانش ابري با وجود توجه فراوان و رواجي که به تازگي از آن برخوردار شده است، از لحاظ مفهوم چندان جديد به شمار نمي رود. آنچه در اين ميان جديد به نظر مي رسد. نحوه نگرش ما به رايانش ابري و توان و مقياس اين پديده نسبت به سالهاي آغازين است که  در اين سالها به شدت افزايش پيدا کرده است.

در طول زمان همانگونه که محيطهاي فني و کسب کار تغيير نموده اند، وضع موجود رايانش ابري نيز تغييرات اساسي نموده است. آنچه در قديم رايانش ابري شناخته مي شد در اصول تغييري نکرده است، اما تغييرات در استفاده از فناوري اطلاعات بسيار قابل توجه است.

شکي نيست که در حقيقت اين نوع از توان پردازشي با توجه تشنگي سيري ناپذير شرکت هاي بزرگي که به­دنبال اين توانايي هستند که فرايندهاي بيشتري را فشرده ساخته و با کارائي وب 2 به مشتريانشان عرضه کنند، به مرور زمان به طور روز افزوني همه گير مي شود. اطلاعات بيشتر و بيشتري وارد قلمرو ديجيتال خواهد شد و بسياري از اين اطلاعات به صورتي سازماندهي شوند که ما قادر به فهم کامل و استفاده از آنها در راستاي اهدافمان باشيم.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

بازمهندسی از زمانی آغاز می شود که ما از خود می پرسیم:

اگر امروز با تکنولوژی امروز قرار بود سازمان را طراحی کنیم، آنرا چگونه طراحی می کردیم؟

واقعیت این است که اصل تقسیم کار که آدام اسمیت پدر علم اقتصاد آنرا مطرح کرد و سالها عامل پیشرفت سازمانها بود امروزه به مانعی در سرعت و مسئولیت پذیری سازمانی تبدیل شده است. امروزه IT فرصت ها و قابلیت هایی به سازمان می بخشد. که تا کنون وجود نداشته است.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

رایانش ابری ابعاد حقوقی، امنیتی و سیاسی و اقتصادی بسیاری دارد. پرداختن به رایانش ابری نیازمند اتخاذ رویکرد همه جانبه به این موضوع است. در گزارش رایانش ابری که در آبان ماه سال 1390 توسط انتشارات مرکز پژوهش های مجلس به چاپ رسیده است رایانش ابری به دقت مورد بررسی حقوقی، سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است. 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

از یک دیدگاه مدیریتی  اقتصادي رايانش ابري به معناي ارائه خدمات رايانشي(ذخيره سازي، ايجاد نرم افزار ، استفاده از نرم افزارها) از طريق اينترنت يا ابر است. در تعريف بالا در عبارت خدمات رايانشي، خدمات نقش مهمي دارد. استفاده از اين کلمه ريشه در نگاه خدمت گرا دارد.  نگاه خدمت گرا نقش مهمي در اين حيطه ايفا مي کند.

برای مشاهده فیلم و خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:10 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

یه زمانی فیلسوف مینشست اون بالا و سخت ترین مسائل رو بش میدادن یا خودش اول مسئله رو طرح میکرد و بعد شروع به کنکاش میکرد و به زعم خودش حلش میکرد. فیلسوف جایگاه خاصی داشت تو جامعه ای که سعی میکرد بش احترام بذاره. تو بعضی جوامع این احترام گاهی مسیر معکوس میرفت و به کشتن و سوزاندن و غیره جنابان فیلسوفان منجر میشد و گاهی هم فیلسوف همون دانشمند فرض میشد که این گاه ها خیلی هم زیادبودن. در واقع مرزی برای فلسفه باعلم نبود و سرجمع همش دانش نامیده میشد.


با تولد علم نوین به معنای ساینس کم کم فلسفه و علم راهشون جدا شد. یا لا اقل دیگه همپا نبودن. یکی تند میرفت و مرتب طعم موفقیت های جدیدو میچشید و اون یکی درگیر بحران های مختلف و از جمله بحران هویت. که من اصلا کیم و چیکار میخوام بکنم. هوسرل اومد و خواست فلسفه رو علم کنه و ویتگنشتاین گفت که کار فلسفه تمومه و خودم همه چیو حل کردم و هایدگر گفت که اصلا فلسفه یعنی تحلیل زبان روزمره و بودن روزمره و ..... خلاصه در حالی که علم چهارنعل به پیش میتاخت این فلسفه بود که با خودش و جهان درگیر بود.


شایدم هنوز باشه اما دیگه اون بحران اوائل قرن بیست رو نداره. علم خیلی تثبیت شده تر شده و تکنولوژی بعنوان فرزندخوانده اش حتی گوی سبقت رو از خود علم هم ربوده و فلسفه مونده و به نوعی کالای لوکس که خیلی ها به راحتی میگن بش نیازی ندارن تبدیل شده. اما روزهایی که بشر دوباره دچار سوال های بنیادی بشه و به این پیر کهنسال نیاز پیداکنه هنوز پیش رو هستن. 

شاید علم با نظریه تکامل خیلی از سوالات راجع به حیات رو تشریح کرده و سعی در روشن کردن اونا داره و شاید هم فیزیک مدرن تا استانه مهبانگ رفته و مفاهیمی چون زمان و مکان با بینشی جدید و در قالب ریاضیات هایی جدید دارن دیده میشن اما زبان همیشه و برای همیشه مسئله بوده و هنوز هم هست و خواهد بود و اینجاست که هیچ علمی حتی زبانشناسی یارای تنزیه کردن زبان در مقیاسی که فلسفه انجام میده رو نداره.


تنزیه زبان چه از رویکرد پوزیتیویستی و چه هایدگری و پدیدارشناسانه و .... هنوز هم که هنوزه خطیرترین وظیفه فیلسوفه و اینجاس که فلسفه هنوزم که هنوزه زنده اس و خواهد ماند.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

وقتی وارد یه حوزه کاملا متفاوت میشی و مجبور میشی که یه مسئله رو حل کنی که یکبار برای همیشه راحت شی و تا اخرعمرت دست به گریبان این مسئله نباشی اونوقت مجبوری یه کم بیشتر از معمول وقت بذاری. شاید خیلی از فعالیت های قبلیت رو کمرنگ تر کنی. یه نوع مهاجرت که اولش امید داری موقتی باشه اما بعد از سالها تجربه این نوع مهاجرت ها میدونی که هر وقت مهاجرت کردی دیگه برنگشتی به منزل اول. سال ها پیش عهد کردی که بری به وادی ناشناخته به زعم خودت اونموقع دشمن و بعدش هم موندی و خودت دشمن شدی و حالا باز مهاجرت و مهاجرت و بعد به یه سن یا مرحله ای از زندگی میرسی که دیگه با گوشت و خونت میفهمی رفتن و راهی بودن و صیرورت و شدن و اینا دیگه حرف نیستن و خودت جزئی از ماجرایی.


اونوقت با خودت زمزمه میکنی :

در این وادی فرو شد کاروانها

که کس نشنید اواز درايی

اونوقت میای و فکر میکنی که شانس با خیلی ها یار بوده که اوای درايی از کاروانشون اومد و شاید خیلی از اونا مستحق تر ها رفتند و کسی نه فهمید و نه شنید. حوزه اش هم زیاد فرقی نمیکنه.میخندی و میفهمی که وقتی میگن زندگی همینه معنیش شاید واقعا همینه که هرچه پیش اید یا خوش اید یا به قول بابا سنگی که نمیتونی بلندش کنی بهتره بش تکیه بزنی.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

خیلی قشنگ نیست ادم بیاد حرف شخصی خودشو اینجا بزنه اما من که قسم نخوردم همیشه چیزای قشنگمو اینجا بنویسم و باقیشو واسه خودم نیگر دارم. در هر صورت حرف من اینه که بقول عامیانه که میگن :

یا راهی خواهم یافت 

یا راهی خواهم ساخت

شاد باشید


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هوش مصنوعی ایران و آدرس iran-ai.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 2588
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1