هوش مصنوعی ایران
هوش مصنوعی ایران
 
 

دیگه باید قبول کنم که وقتی روی یه موضوع متمرکزم خودآگاه یا ناخودآگاه میرم سمت مطالبی که به اون موضوع مرتبطن. امروز دو فیلم دیدم که ظاهرا تصادفی دیدمشون . یکی عصر جدیدجاودانه چاپلین بود که بارها دیدمش و هربار بیشتر لذت میبرم از دیدنش. و دیگری فیلمی که ش بم معرفی کرده بود ولی موضوعش رو نگفته بود و امروز پس از اتصال کامپیوترم به تلویزیون با کابل HDMI هر دو رو دیدم. فیلم دوم اسمش هست idiocracy در مقابل دموکراسی یا اریستوکراسی یا هر چی که هست. سلطه idiotها. این فیلمو به دو دلیل ببینین. اولیش اینه که کلی میخندین. البته اگه همه دیالوگ ها رو متوجه شین و برا این کار میتونین از زیرنویس استفاده کنیم چون زبونی که یه جاهایی بکار میره بشدت slang هستش.

دلیل دوم هم اینه که باید ا ین فیلمو ببینین. خیلی زیباس. سلطه ادمای احمق در ۵۰۰ سال آینده . نقدهای بصری قشنگی به موسیقی رایج و بدنسازی و سلطه س.ک.س و به گند کشیدن زبان و غیره میبینین که همه با خنده هم همراه هستن. کشتی کج که ازش متنفرم و موسیقی رپ و کلی چیزای چندش دیگه از نظر من اینجا نقد میشن و .... خلاصه این فیلمو باید ببینین.

صحنه های زیادی تو این فیلم هست که محشرن. یکیشو بگم براتون: یه جایی ادما نشستن تو سینما و دارن یه فیلم نود دقیقه ای میبینن که فقط یه نشیمنگاه زشت و عریان یه مرده که ملت نشستن و نود دقیقه این ادمو از پشت میبینن. گوینده ذکر میکنه که این فیلم امسال برنده کلی جایزه اسکار شده که از جمله جایزه بهترین فیلمنامه رو گرفته. یه جای دیگه شبکه ای هست که اسمش هست شبکه violence که یه ادم احمق از صبح تا شب رو یه راحتی که توالت فرنگی هم هست بشینه و اینکه افراد همدیگه رو به وضع فجیعی بزنن  و مخصوصا لگدهایی که میزنن تو قسمت تناسلی مردان بیشتر به چشم میخوره. کسایی که یه کم تو شبکه های ستلایتی گشته باشن دیدن که چقدر کانال چرند هستن که از صب تا شب کشتی کج و از این مزخرفات نشون میدن.

رئیس جمهور امریکا تو این زمان یه ادمیه با موهای لخت اتوزده و بلند که از قضا قهرمان کشتی کج هم بوده و یه سیاه نره غوله که فقط عضلاتشو نشون میده . بد نیست با ارنولد خودمون مقایسه ش کنین که قطعا حجم مغزش از یه گردو کمتره و کلی ادم از خودش احمق تر انتخابش میکنن و فاتحه نثار روح ارسطو و افلاطون میکنن که ایدیوکراسی در حال ظهوره یا مدتهاست که ظهور کرده. دیگه زیادی نمیخوام این فیلمو بسط بدم خودتون ببینین.

شاد باشید


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

این جوایز گرمی امسال رو که میدادن داشتم فکر میکردم که اخه این چه موسیقی مسخره ایه که تو امریکا و هالیوود و اروپا به تبعش حکمفرما شده و به جز Adele که از صداش خوشم میاد باقیشون ول معطلن البته از نظر من. یه نگاه به هالیوود و ذائقه هالیوودی میندازم و با خودم میگم اخه این چه سینماییه که غالب شده. دیروز جرج کلونی با نیکول کیدمن یک تنه کلی ادمو نابود کردن و ترکوندن که جلو قاچاق یه سری اسلحه به ایرانو بگیرن و اخر فیلمو ندیدم چون برق رفت.
شاید خیلی جالب باشه که اینقدر جلوه های ویژه دارن و از این حرفای مسخره اما خیلی هم چرنده که این رمبوهای امروزیشون با مینی ژوپ میان و شونصد روس و صرب قاتل مادرزاد رو در طرفه العینی ابکش میکنن و ... اخه این چه ایدئولوژی مسخره و چندشیه که اینا دارن تزریق میکنن تو دنیا؟ 
من به شخصه اگه بخوام بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران رو معرفی کنم قطعا جدایی نادر و سیمین نیست و علی سنتوری یه میلیون سروگردن بالاتره یا مادر یا .... حالا فرض کنیم اکادمی اسکار از این فیلم خوشش اومد یا فرانسوی ها و بلجیکی ها و هرجایی ها.... چرا من باید به خودم تلقین کنم که منم ازش لذت میبرم؟ اخه کی گفته اون هالیوودی ها که تموم عمرشون فیلم اکشن و بزن بزن و امثالهم میبینن حتما از من بیشتر میفهمن که من از اونا باید تقلید کنم و به به و چه چه بگم؟

غرب خوبه همونجور که شرق و شمال و جنوب خوبن. اما من یه بار زندگی میکنم و شناختم از غرب از شناخت هر غربی ای از شرق بیشتره. اما غرب دیکتاتور شده. غرب سرده. غرب غلبه فردیت بر انسانیت شده. غرب کعبه امال شده برا کسایی که نمیدونن اگه وطنشون ویرانه با رفتن به غرب وطن دار نمیشن. 
یه زمان موسیقی تو المان در حدی بود که فیلسوفا بیان و تامل کنن که این چیه و تفسیرش کنن. الان فصل فصل غلبه لیدی گاگاو ابتذال مطلقه. اخه مگه از این موجود هم میشه مبتذل تر و چندش تر بود؟ 
حالا دیگه به لطف ازادی و ارزش های جهانشمول هالیوود همه چیز با همه چیز مساویه. این بال کبوتر از اون بالش مساوی تره بقول جاهلا. 
ابتذال بیداد میکنه و برای توجیه خودش از ضدیتش با دیکتاتوری استفاده میکنه. دیکتاتوری نفرت انگیزه اما دیکتاتوری ابتذال از همه چیز نفرت انگیز تر و چندش تره.
اگه انسانیت یه مفهوم پوچه که خوب اونموقع دموکراسی و فردگرایی و ازادی مدنی وحقوق بشر و همه چی چرندن اگرم این حبل هنوز موجوده که لاتفرقو بشیم باش قطعا این ره که امریکا میره به ترکستانه. قدرتش شاید زیاد اما امپراطوری بیرونیش دلیلی برای توجیه قبول امپراطوری درونیش و بردگی انسانها نمیشه. لا اقل فعلا اینجوره.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

چندین و چند بار است که شال و کلاه می کنیم که مطلبی اینجا نبشته آریم که هربار به دلیلی این مثنوی تاخیر میگردد. برآن بودم که مطلبی بنگارم و دو ترجمه هستی و زمان هایدگر کبیر را اندکی به دید منقاد بنگرم که این اینترنت ما گویا به ما دیگر سواری نمی دهد. نه ایمیلمان قابل دسترسی است و نه حتی آمازون عظیم الشان که این کیندل نورسیده را رجیستر نماییم و ببینیم که چه در چنته دارد. باری به هرجهت در مقایسه اول از کیندل خوشمان نیامد و در قیاس با آیپد در ذهنمان چرخید که : روبهان را نشاید که با شیران چخیدن.اما اندکی بعد حالمان دیگر گشت و لذتی وافر بردیم از خواندن جریده و کتیبه بر آن.



ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

یه جایی پیدا شده تو این نت که مطالب وبلاگ منو به اسم کامپیوتر و اینترنت میذاره. یه سایتیه که لیستی ازوبلاگا میده که مثلا ارزش خوندن دارن. اگه واقعا میومدن و مطالب وبلاگ منو میخوندن و اونارو باارزش تشخیص میدادن اونوقت بم برنمیخورد اما اینا مطالب منو تو بخش رایانه و اینترنتشون میذارن حتی اونایی که هیچ ربطی به اینترنت یا اونترنت ندارن. هیچ ایمیلی یا چیزی هم ندارن که من بشون بگم باباجون مطالبتونو الکی و کور انتخاب میکنین. اسم سایتش هست www.hamkhan.com . کاش یه جوری این مطلبو بخونن و دقیق تر باشن و یه کوچولو وقت بذارن. جالبه که فردا همین مطلبم میذارن تو سایتشون. بگذریم.

ما تصمیم گرفتیم باتفاق ش که با یه ادم که دیرینه شناسی کار کرده و کلی مقاله و اینا داره و کار واقعی میکنه و یه موزه پارینه سنگی تو کرمانشاه تاسیس کرده دوست شیم بعدش بریم باش راجع به نئاندرتال و از این تیپ چیزا حرف بزنیم. با این آقای دکتر دوست شدیم اما هنوز ندیدیمش. اول فکر میکرد ما راجع به پایان نامه ای چیزی کمک میخوایم اما بعدش بش میل زدم که نه موضوع فقط علاقه شخصیه.

من هدفم اینه بفهمم که ببینم شواهد موجود و قابل استنادی وجود داره که تکامل زبان رو نشون بده یا نه. در غیاب فیلم و صوت ضبط شده از زمانای قدیم باید یه چیزی رو جایگزین پیدا کنیم که تنها چیزی که بنظر من میتونه این نقشو ایفا کنه ابزارها هستن. تکامل ابزارها در طول زمان میتونه خیلی رازها رو راجع به زبان اشکار کنه.

یه غاری هست تو کردستان عراق به اسم غار شانیدر که یکی از مهم ترین سایت های باستانشناسی راجع به این موضوع مورد علاقه من در جهانه. تو این غار بقایایی از انسان نئاندرتال دامنه زاگرس توسط دکتر سلوکی آمریکایی(از دانشگاه کلمبیا) کشف شده که در اصل نه تا اسکلت نئآندرتالن که دوتاشون از همه مهم ترن. شماره هاشونو یادم نیست و اصلا هم اینجا الان اون شماره ها مهم نیستن.

تو این گورستان کوچیک چیزای جالبی کشف شده منجمله اینکه روی جسد این انسانا گلهای متنوعی با دقت خیلی خاص گذاشته بودن و اینکه یکی از اسکلت ها نشون میده که شخص متوفی یه دستشو از دست داده و سایرین از اون مراقبت کردن. به هر حال کاشف این گورستان سالها بعد یعنی نزدیک چهل سال بعد باز برگشت و کلی از این کشفش تعریف کرد و جامعه علمی هم این رو قبول دارن که این در واقع قدیمی ترین نشانه از انسان های جدید و خودآگاهه. یعنی انسان هایی که معنی اجتماع رو شاید خیلی نزدیک به مفهوم امروزی درک میکردن و نوعی دین داشتن و خلاصه باقی فاکتورا که همه میدونن چی هستن.

گورستان مربوط به حدود ۶۰ هزارسال پیشه. این دکتر هم که تازه با ما دوست شده هم ظاهرا اونجا و جاهای دیگه ای تو زاگرس و اصفهان اکتشافات جالبی انجام داده که بعد اینکه از نزدیک دیدمش گزارششو می نویسم. تو ذهنمه باش برم تو این اکتشافات کلی چیز یاد بگیرم. جالب نیست؟ همزبون هم هستیم کلی حالش بیشتر میشه.

ش میگه این تاکید زیاد بر نئاندرتال و اینکه جدیدا  تو موسسه ماکس پلانک نشون دادن که انسان مدرن اروپایی و غیر افریقایی ۴ درصد ژن نئاندرتال رو تو خودش داره خیلی خطرناکه و در انتقال این مفاهیم به مردم عامه به مرور زمان منجر به نژادپرستی جدیدی میشه. اینکه خطرناک میتونه باشه منم موافقم اما اینکه اینقدر ما با وحشت به این اظهارات علمی و شبه علمی نگاه کنیم من قبول ندارم. زندگی همینه. اونا میگن ما هم میگیم اصلا ما اونا چیه. ماها میگیم و ماها میشنویم. نژادپرستی هم همیشه بوده و خواهد بود و اصلا کی گفته چیز بدیه؟

همین فردوسی خودمونو بگیرین. شاهنامه رو اگه بخونین سرتاسر از نژاد شاهان و دلاوران و رزماوران پره و اصلا نژاد مهمترین چیزیه که فردوسی روش مانور میده. ما هم میخونیم و لذت میبریم. ترکا میخونن و بعضیاشون فوش میدن. خوب زندگی همینه. اصلا اگه زندگی خیلی پاستوریزه بشه قطعا انحطاط نزدیک میشه. زندگی با همین هیجاناش حال میده وگرنه وقت تلف کردنه. نیست؟

ازشاهنامه گفتم . جدا این بشر چیکار کرده؟ من شونصد تا فیل اکشن و هورور (ترسناک) و .... ببینم مو به تنم سیخ نمیشه اما شاهنامه واقعا منو تا حد جنون هیجانی میکنه. فکر کنم مقدار ادرنالین و این چیزای خونم سربه فلک میکشه با شنیدن داستانی که هزار بار هم بشنوم هیجانش کم نمیشه. من فایلای صوتیشو با صدای یه بنده خدایی که نمیدونم کیه دانلود کردم الانم لینکش دم دستم نیست واقعا لذت میبرم.

یه دوستی داشتیم میگفت که تو دهاتشون بابابزرگش راوی شاهنامه بوده. بعدش این میومده هر سال زمستون داستانای شاهنامه رو با هیجان میخونده و مردم گوش میکردن. اون موقع که تلویزیون و رادیو و این چیزا نبوده. طرفای کرند غرب بودن اینا. میگفت مثلا امسال زمستون شروع میکرد داستان رستم و سهرابو تا عید لفتش میداد. پنجاه شصت سال هم کارش همین بوده. کسایی بودن تو این مجالسش که شاید ده بار داستان سیاوش یا رستم و سهرابو از اول تا اخر شنیدن. دوستمون میگفت که بابابزرگه سر لحظات هیجانی داستانو قطع میکرد و موکول میکرده به شب بعد. مثل همین عشق ممنوع. رستم که خنجرو میبرده بالا سهرابو بزنه داستان قطع میشده. میگفت اون شب  ملت چن تا گاو نذر میکردن که رستم این بار سهرابو نکشه. چه هیجانی داشته. ما هم کلی خندیدیم.

خواستم داستان تگرگ دیشبو بگم که مقدمات طولانی شد.

شاید وقتی دیگر.

شاد باشید


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

از ظهر این کامپیوتر من داره دانلود میکنه و نصب که یه برنامه کوچیکو با فینک نصب کنه. مثلا یه جور package manager تو مک او اس هستش که بشه باش همه برنامه های یونیکسی رو نصب کنم. همینجور واسه خودش دانلود و نصب میکنه. فن کامپیوتر صداش در اومده و من بیچاره باید برم رو ویندوز یه چیزی با مایکروسافت پروجکت اماده کنم اما دلم هم نمیاد این همه زحمت بباد بره. در نتیجه الان علاف و بیکار دانلود شدن این فایلا رو تماشا میکنم و مفید ترین کاری که بنظرم رسید این بود بیام یه سری به این وبلاگ بزنم و مطلب بنویسم. سر زدن بدون مطلب که همیشه هست ببینم کی نظر داده و از این جور حرفا...

kindle رو هم نصب کردم و ۸ گیگ کتابی که از تورنت گرفتم رو دارم تورق میکنم ببینم چیز مفید چی توشون هست. و بنوعی دارم خودمو برا کیندلی که خریدم و از فردا تو راهه تا دستم برسه ، اماده میکنم. ظاهرا وزنش خیلی کمه و ح میگفت که خیلی برا کتاب خوندن خوبه ما هم صد و اندی پوند خرجش کردیم از یه پولی که معلوم نیست از کجا امده به کجا میره. هر آن که نان دهد دندان نیز دهد. نان رسیده منم دندونشم. 

ش میگه eurocentrism بیداد میکنه. شاید حق با اون باشه. شاید نژادپرستی بیداد کنه. اما من که تاحالا با نژادپرستی مستقیما روبرو نشدم الا یه بار که تو اتوبوس داشتم از یه جایی به جای دیگه میرفتم. با خواهرم و دامادمون بودم که یه افغانی بیچاره اومد تو اتوبوس و یه نفر که تیپش به کارگر میخورد بش گفت برو اونور کثافت. منم خونم بجوش اومد و خلاصه تا حد مرگ به یارو توپیدم. جوون بودم . راستش اگه نمیترسید و کوتاه نمیومد برا اون و بعدش شاید برا من هم گرون تموم میشد. اما شانس اوردیم.

این که عوام نژاد پرست باشن شاید عادی باشه اما مشکل ش اینه که میگه جوامع علمی هم همین مشکلو دارن. خوب به نظرم اهل علم تا حد زیادتری عام هستن. فقط به یه حرفه اشتغال دارن اکثرشون. من که جاهای دور دور نرفتم اما همین یکی دو کشور همسایه رفتم کلی تحویلم گرفتن و خلاصه هنوز طعم تلخشو نچشیدم خودمم با کسی تست نکردم نژاد پرستی رو در نتیجه برام فعلا فقط یه لغته. و سعی خواهم کرد تا حد امکان جایی نرم که نژادمو نپرستن(lol). مثل کردی خودمون میگه به شیرعلی گفتن شیر بخوردت. میگه نه من کوه میرم و نه شیر میاد دم خونه. حالا اگه شیر هم اومد که خشت....و میکشیم رو سرش.

برنامه نصب شد.

فعلا


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:7 :: توسط : هوش مصنوعی ایران


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 19:47 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

با سلام

ایرادهای موجود در اسلایدها برطرف گردید.

کتاب درس: شبیه سازی سیستمهای گسسته - پیشامد ترجمه هاشم محلوجی می باشد که مطالعه کل کتاب برای امتحان الزامی است.

اسلایدهای درس شبیه سازی کامپیوتر را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

اسلایدهای درس شبیه سازی کامپیوتر

با تشکر و آرزوی موفقیت روز افزون


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 19:47 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

هوش مصنوعی چیست؟

 

تعاریف هوش مصنوعی:

1) هوش مصنوعی دانش ساختن ماشین ها یا برنامه های هوشمند است!

-John McCartyجان مک کارتی

2) هوش مصنوعی شاخه ایست از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی چون ادراک ((Perception استدلال (Reasoning) و یادگیری (Learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی را ارایه می دهد.

3) هوش مصنوعی مطالعه روش هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد.

 

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا هوش ماشینی (Machine Intelligence) را باید عرصهٔ پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، نورولوژی، و فیزیولوژی نشان گرفت و شاخه‌ها، فروع، و کاربردهای گوناگون و فراوان آن را در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم ارتباطات و زمینه‌های بسیار دیگر. هدف هوش مصنوعی بطور کلی ساخت ماشینی است که بتواند «فکر» کند. اما برای دسته بندی و تعریف ماشینهای متفکر، می‌بایست به تعریف «هوش» پرداخت. همچنین به تعاریفی برای «آگاهی» و «درک» نیز نیازمندیم و در نهایت به معیاری برای سنجش هوش یک ماشین نیازمندیم. با وجودی که برآورده سازی نیازهای صنایع نظامی، مهم‌ترین عامل توسعه و رشد هوش مصنوعی بوده‌است، هم اکنون از فراورده‌های این شاخه از علوم در صنایع پزشکی، رباتیک، پیش بینی وضع هوا، نقشه‌برداری و شناسایی عوارض، تشخیص صدا، تشخیص گفتار و دست خط و بازی‌ها و نرم افزارهای رایانه‌ای استفاده می‌شود.

 

هوش مصنوعی چیست؟

 

تاریخچه

 

تعریف و طبیعت هوش مصنوعی

 

فلسفهٔ هوش مصنوعی

 

مدیریت پیچیدگی

 

تکنیک ها و زبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی

 

عامل‌های هوشمند


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 19:47 :: توسط : هوش مصنوعی ایران

دانلود کتاب مرجع شبکه های عصبی هاگان

hotfile

rapidshare


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 23:16 :: توسط : هوش مصنوعی ایران
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هوش مصنوعی ایران و آدرس iran-ai.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 2493
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1